En samtale i digitaliseringens skær og skygge: En it-konsulent krydser sit spor

Lyt til samtalen med Jørn Floor Andersen, der med mange års erfaring som it-konsulent har fundet en samskabende vej frem

Igennem mange (mange) år har Jørn Floor Andersen boltret sig som it-konsulent og skabt løsninger i vidt forskellige domæner. Undervejs gjorde Jørn sig dog mange overvejelser om alt det som burde kunne gøres bedre, og det taler vi om. Med sin 'dosmerseddel' med en form for værdigrundlag har Jørn de seneste år medvirket til andre måder at samarbejde - og samskabe - på mellem kunden (organisationen) og konsulenten (konsulentteamet); hør her hvordan. 

Herunder findes Jørns 'dosmerseddel' - værdibaserede principper som han selv (og folk omkring ham) har arbejdet efter med succes i en årrække:

Konsulent

  • Ene og alene
  • Manglende team dynamik
  • Manglende kompetencer
  • Manglende drift af løsning
  • Manglende indflydelse på arkitektur og design
  • Manglende tid til at lave det ordentligt
  • Timeregistrering
  • Ofte mange kortere modsat længere, hvor man prøver det hele

Konsulenthus

  • Manglende horisont/længere aftaler
  • Tættere partnerskaber med kunder
  • Sært ved at tiltrække dygtige folk, der vil arbejde produktmæssigt

Kunde

  • Manglende værdi
  • Ofte ikke optimal løsning (konsulentløsning)
  • Manglende fremtidssikring
  • Tvunget til at købe teknisk kompetence i stedet for løsninger
  • Får smal kompetence og har næsten altid brug for mere/andet også
  • Svært at opbygge god udviklingskultur.
  • Svært at tiltrække og fastholde egne gode udviklere

Links:

  • Find Jørn på LinkedIn
  • Hold øje med TEAL - Technology for Electric Automobiles and Load på de digitale kanaler i nærheden 
  • Det tager Jørns principper fra dosmersedlen alvorligt hos Delegate.  

På billedet herunder er Jørn klar til endnu mere samværdiskabelse i fremtiden. 

Jørn Floor Andersen i studiet

Samtalen er med og optaget af Hans Ravnkjær Larsen, Dansk IT's utilpassede og udsendte reporter.