Får jeg tilsendt en optagelse af webinaret efterfølgende?
Hvad er et webinar og hvordan deltager jeg?
Et webinar er et online seminar, hvor du deltager via din computer eller smartphone/tablet via det link, som er knyttet til webinaret. Et webinar er desuden kompetenceudviklende, tidsbesparende, sjovt, dynamisk og meget mere.
Som webinardeltager har du mulighed for at engagere dig næsten ligeså godt som til et fysisk arrangement. Du kan både stille spørgsmål og kommentere via en "Q&A boks" eller ved at tale ind i mikrofonen. Derudover kan du række hånden op, deltage i polls/afstemninger og chatte med moderator og de andre deltagere. Dertil har du mulighed for at få vist et billede af et eventuelt slidedeck og det "levende" billede af oplægsholder og vært.
Dansk IT bruger Zoom som webinarplatform. Du kan læse mere om Zoom på deres hjemmeside: www.zoom.us.
Hvordan logger jeg på webinaret / Zoom?
Når du har tilmeldt dig et webinar, får du kort tid efter en bekræftelsesmail tilsendt, hvor der fremgår et link til Zoom registrering. Klik på linket og tilmeld dig Zoom og få yderligere oplysninger omkring arrangementet.
Du skal ikke oprette en bruger i Zoom. Det eneste du skal oplyse er navn og mail. Når du har registreret dig, får du tilsendt det link, som bliver aktivt, når arrangementet starter.
Hvis der er en meget høj sikkerhed i din organisation, kan du få problemer med at logge på arrangementet. Vi anbefaler derfor, at du logger på i god tid, så du kan teste om alt virker.
Vi anbefaler desuden enten at koble på arrangementet via en browser eller at bruge en privat device - det fungerer bedst med browseren Chrome.
Hvorfor bruger Dansk IT platformen Zoom?
Hos Dansk IT bruger vi Zoom til at bringe deltagere sammen omkring et fagligt emne, diskutere og dele viden og erfaringer, men ikke fortroligt eller forretningskritisk indhold. Vi kræver login til alle vores møder i Zoom, og vi sikrer via et venterum, at kun de rigtige deltagere lukkes ind. Vi kontrollerer skærmdeling og faciliterer som altid dialog og mødet i sig selv, som hvis vi havde siddet sammen i et fysisk lokale.
Derudover anser vi vores møder i Zoom på samme måde som vores fysiske: Del ikke ting med andre i mødet, som ikke bør deles. Vær opmærksom på at opdatere Zoom-klienten såvel som sikkerhedssoftware i øvrigt. Sig til hvis noget forekommer at være forkert.
Dansk IT bruger også andre platforme såsom Vimeo og Microsoft Teams – valget afhænger af de konkrete behov ved det givne arrangement eller møde.
Jeg har problemer med at logge på - hvad gør jeg?
Har du problemer med at komme på via det tilsendte link, kan du starte med at gøre følgende:
- Luk ned for alle programmer
- Kontrollér at linket er korrekt indtastet - og svarer nøjagtigt til det, du har modtaget i mailen
- Hvis det ikke virker, kan du prøve at tilgå arrangementet fra en anden browser
- Alternativt kan du tilgå arrangementet via din smartphone ved at downloade Zoom appen og indtaste det møde-id, som fremgår af bekræftelsesmailen
Hvis intet af ovenstående virker, bedes du kontakte Dansk IT. Skriver du mens et webinar er i gang, kan vi muligvis først vende tilbage efter afholdelse.
Kontakt:
Eventudvikler
Signe Sofie Dyrby
3317 9772 | ssd@dit.dk